Search found 102 matches

by Tumor
Tue Aug 22, 2017 3:43 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

Went out on Saturday.
Seriously boggy. Still a hell of a lot of water around.
20170819_121059[1].jpg

20170819_123527[1].jpg

20170819_123537[1].jpg
by Tumor
Thu Aug 17, 2017 4:11 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

Shes all running an sweet now. Hopefully taking it out on Saturday,but see what happens.

My mate very kindly tidied up my weld on the chassis near on the crack and pleated it up all nicely. Will get a pick of it sometime.


Cheers,
jt
by Tumor
Mon Aug 14, 2017 7:12 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

Plus my new battery..... :D
20170807_162731[1].jpg


On Thursday last week I put it in and my mate manually glowed the plugs and she started first pop. Super happy about it 8) :D . Hopefully with the new plugs and timer itll be all right.
by Tumor
Mon Aug 14, 2017 7:08 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

On Friday after work I cleaned up my catch can. Look a millions times better now. I also replaced the gaskets with some fresh gasket goo and redid the sealant tape. I unfortunately didnt get any pictures of it before, but this is what it looks like now. 20170811_163357[1].jpg 20170811_154751[1].jpg ...
by Tumor
Thu Aug 03, 2017 8:50 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

So this is a fairly long explanation but I'll try and do my best to make it make sense. As you all know I've got a starting problem, so my mate from work had come round a few weeks ago and lent me his battery charger to see if charging it for 24 hours might help with the voltage drop because I hadn'...
by Tumor
Sat Jul 15, 2017 4:04 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

So a little bit of an update... Ever since i brought it, its had a starting issue. A mate came round today to help me on it with his mate that owns a slick 1kz LN65 HiLux on 35s. All three of us were poking our heads around under the bonnet testing volts and everything. For some reason there is draw...
by Tumor
Sat Jun 03, 2017 9:32 am
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

hahaha yeah it is.
I have no idea! :roll: :lol: :lol:
by Tumor
Fri Jun 02, 2017 6:05 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

So a little update. Thought id take the exhaust off today to get a new gasket for it. But as it turns out there's more than just a leak. :lol: :lol: :lol: :lol: Looking up at the turbo it looks like this..... :roll: 20170602_154452[1].jpg New exhaust time. But that's okay because I needed to make it...
by Tumor
Mon May 22, 2017 8:47 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

I'm happy with how it runs at the moment but am interested in a 3 liter swap somewhere in the future.
Is there any 1kz 3l swap on here into Ln106s? I've looked but haven't been able to find any, maybe i didn't look in the right place or something.......

Cheers,
J.t
by Tumor
Mon May 22, 2017 8:09 pm
Forum: Toyota
Topic: Show us your Toyota
Replies: 671
Views: 88750

Re: Show us your Toyota

Before I brought it.
IMG_20170522_113352.jpg

As I brought it
Different tyres and tray, but everything else the same

20170518_161616[1].jpg
by Tumor
Mon May 22, 2017 5:53 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

Re: '94 SR5 Ln106 Build

haha cheers
not yet. will get there though
by Tumor
Sun May 21, 2017 5:04 pm
Forum: Toyota
Topic: '94 SR5 Ln106 Build
Replies: 18
Views: 1326

'94 SR5 Ln106 Build

Recently brought this 20170518_161616[1].jpg 20170520_135535[1].jpg 1994 SR5 Ln106 2.8 Turbo Diesel RUF New Raw 4x4 shocks in the rear Have them for the front just not installed on the front because it needs different bushes 2003 HiLux rear leaves Snorkel 35x12.5R15 Maxxis 762 Bighorns Rebuilt front...
by Tumor
Tue Feb 14, 2017 8:51 am
Forum: Tool Shed
Topic: WallysCustoms?
Replies: 6
Views: 859

Re: WallysCustoms?

Looks like it
by Tumor
Mon Feb 13, 2017 10:39 am
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

I am dreaming here, but does anyone know of anyone in New Zealand that has put Jeep YJ leafs into there Sj?
I know its been done a bit in the states but I havent heard of it out here.
by Tumor
Thu Feb 09, 2017 11:02 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

Okay thanks for that.
What is the difference between the SJ413 and the Samurai?
Other than the name and diff gears?
I have always thought they were the same, but the Samurai was for the American market.
by Tumor
Thu Feb 09, 2017 3:34 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

Can anyone tell me what ratios the SJ413 diffs from factory?

Cheers.
by Tumor
Tue Feb 07, 2017 7:43 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

A bit of an off topic question here.
I've been watching a lot of American 4wding videos and I have been left wondering why in New Zealand do we have to have the tyres in side the guards?
Because I think it looks pretty badass with a bit of tyre outside the vehicle.
by Tumor
Tue Feb 07, 2017 12:19 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

So I am still buying stuff for it despite my last post.
I got this.
IMG_1368.JPG
:twisted:
IMG_1366.JPG

IMG_1367.JPG

IMG_1369.JPG

IMG_1370.JPG
by Tumor
Mon Feb 06, 2017 10:58 pm
Forum: Suzuki
Topic: my sj project !
Replies: 25
Views: 2742

Re: my sj project !

Looks awesome.
Got an update?
by Tumor
Fri Feb 03, 2017 9:54 am
Forum: Range Rover / Land Rover
Topic: show us ya landy
Replies: 179
Views: 22237

Re: show us ya landy

Not mine but I like the look of it.
Or maybe its the Simexs.......
by Tumor
Thu Feb 02, 2017 8:16 pm
Forum: Projects / Mod's
Topic: Suzuki+SR20DET+Hilux Axels+coils+Exo Cage
Replies: 306
Views: 27334

Re: Suzuki+SR20DET+Hilux Axels+coils+Exo Cage

Anything happened recently with this?

looks awesome mate. like someone else said, its alot harder than it looks!!!
by Tumor
Thu Feb 02, 2017 10:27 am
Forum: Suzuki
Topic: Rusty the SJ413
Replies: 51
Views: 5454

Re: Rusty the SJ413

Looks awesome, very well done on the work.
Have you got an update?
by Tumor
Thu Feb 02, 2017 9:17 am
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

Hi all, apologies for the extended amount of time with no up date. However I have a small excuse. Dad has decided that he wants to restore it to more or less standard coz he thinks its a collectors car and that they are worth more......................... :| so i will use my convincing skills to the...
by Tumor
Wed Nov 30, 2016 7:05 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build




Thanks for that. Do you have to replace the rear bearings? Dumb question but not sure
by Tumor
Sun Nov 27, 2016 3:45 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

http://www.trademe.co.nz/motors/car-parts-accessories/wheels-tyres/nonalloy-wheels/auction-1209536917.htm If you need more offset you can chuck in some 25mm wheel spacers and if you think that'll be too much, those spacers paired with the 13p wheels will give you something in the middle I heard tha...
by Tumor
Sun Nov 27, 2016 7:31 am
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

Ok. :) cheers
by Tumor
Sat Nov 26, 2016 8:06 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

zukmeista wrote:Factory tyre size is 205/70R15, about 26". I would suggest 7' wide rims as they hold the bead better at low pressures especially if running the narrower 30x9.5s


Thanks for that.

4wdbits only sells the 15x7 with a +13mm offset. Is there any other companies out there that sell steel rims?
by Tumor
Fri Nov 25, 2016 10:46 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

Now that my exams are over with, as well as school for the year for me, I am now able to work and make some money! :P :D :D 8) Still cant decide between 31x10.5R15s or 30x9.50R15s........ After talking to my cousin about the offset rims I have decided to go with these http://www.4wdbits.co.nz/Produc...
by Tumor
Wed Nov 23, 2016 9:15 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

:lol: :lol: :lol: haha small world


"No its not. There's just less init." Captain Jack Sparrow - Pirates of the Caribbean. :wink:
by Tumor
Tue Nov 22, 2016 5:46 pm
Forum: Suzuki
Topic: (Slow) '87 SJ413 Build
Replies: 80
Views: 4215

Re: (Slow) '87 SJ413 Build

Yeah I think I might as well.

Go to advanced search